Загальні питання
Цьому запитанню понад пів року, тому інформація у відповіді може бути вже неактуальною.
Відвідувач запитує:
Добрий день,
звертаюся за порадою. Моїй 73-річній дружині пів року тому виготовили верхній протез. Він фіксується на трьох кріпленнях у коренях зубів. Уже вдруге одне з цих кріплень вийшло з ладу, але це не найбільша проблема. Проблема в тому, що язик і губи часто набрякають, що, звичайно, спричиняє біль. Попри багаторазове щоденне полоскання зубів і протеза, особливо під час нічного полоскання (щонайменше один раз за ніч), рідина для полоскання набуває темного кольору. Ми знаємо, що до протеза потрібно звикнути. Однак біль не минає, а відчуття печіння в роті й на піднебінні часто стає нестерпним, тож дружині доводиться знімати протез і мити його. Під час полоскань удень темної рідини не видно, можливо, через частіше полоскання.
Чи може це бути через відторгнення організмом чужорідного тіла (протеза)? Чи може бути інша причина? Куди звернутися, щоб перевірити підозру на погану переносимість чужорідного тіла в роті? Заздалегідь дякую за відповідь. З повагою, Janez з Maribor.
Стоматолог Томаж Ротар відповідає:
Шановний пацієнте!
Біль і набряк губ, безумовно, не належать до ознак, які у Вашому випадку можна було б вважати нормальними або частими. Набряк можуть спричиняти зуби, що залишилися, так само як і періодичний біль. Діагноз можна встановити за допомогою рентгенологічного дослідження та клінічного огляду. Відчуття печіння в роті може бути наслідком підвищеної чутливості до акрилату або інших компонентів протеза, але також може бути наслідком гормональних або психосоматичних порушень. Підвищену чутливість (алергію) можна було б діагностувати за допомогою шкірної проби; інші проблеми довести досить складно. Будь ласка, запишіться на огляд.
Гарного Вам дня.
✦ Цей матеріал перекладено з оригіналу за допомогою системи перекладу на основі ШІ.
← Ваші запитання