Janez sprašuje:

Pozdravljeni, obračam se za nasvet. Moja 73 letna žena, je pred pol leta dobila zgornjo protezo. Nastavljena je na tri nastavke v korenine zob. Že drugič se je zgodilo, da je odpovedal eden teh nastavkov, a to ni največji problem. Problem jev tem, da prihaja do pogostega zeutekanja jezika in ustnic, kar povzroča seveda bolečine. Kljub večkratnemu izpiranju zob in proteze dnevno, je posebej ob nočnem ispiranju ( to je najmanj 1x na noč)do temne barve ispiralne tekočine. Seznanjena sva s tem, da se je na protezo potrebno navaditi. Vendar bolečine ne popuščajo in pekoč občutek v ustih na nebu je pogosto nevzdržen, tako da mora protezo sneti, oprati. Pri ispiranju preko dneva ni opaziti temne tekočine, mogoče zaradi pogostega ispiranja. Je to mogoče zaradi odklanjanja telesa do tujka (proteze)? Je lahko še kak drug vzrok? Kam se je obrniti za preverbo suma slabega prenašanja tujka v ustih? Za odgovor hvala v naprej. LP Janez iz Maribora.


Zobozdravnik Tomaž Rotar odgovarja:

Spoštovani! Bolečine in otekanje ustnic vsekakor ne spadajo med znake, ki bi jih v vašem primeru lahko šteli pod normalne ali pogoste. Otekline bi lahko povzročali preostali zobje, prav tako občasne bolečine. Diagnostiko lahko postavimo z RTG slikanjem in kliničnim pregledom. Pekoč občutek v ustih je lahko posledica preobčutljivosti na akrilat ali druge sestavine proteze, lahko pa tudi posledica hormonskih ali psihosomatskih motenj. Diagnostiko za preobčutljivost (alergijo) bi lahko postavili s kožnim testom, ostala problematika pa je precej težko dokazljiva. Prosim, če se lahko naročite na pregled. Lep dan še naprej.